Scheletro QTM
Workshop 21 maggio, 2022Unità 12: Scheletro QTMPer seguire meglio il corso, apri QTM sul tuo computer per replicare ciò che […]
Workshop 21 maggio, 2022Unità 12: Scheletro QTMPer seguire meglio il corso, apri QTM sul tuo computer per replicare ciò che […]
Workshop 21 maggio, 2022Unità 11: Training del modello AIMPer seguire meglio il corso, apri QTM sul tuo computer per replicare […]
Workshop 21 maggio, 2022Unità 10: AIM arti inferioriPer seguire meglio il corso, apri QTM sul tuo computer per replicare ciò […]
Workshop 21 maggio, 2022Unità 9: AIM semplicePer seguire meglio il corso, apri QTM sul tuo computer per replicare ciò che […]
This tutorial explores the differences between static and dynamic trials and how they are used in Visual3D. A static trial is used to define the biomechanical model that is applied to dynamic recordings.
This video shows how to use marker clusters to track segments during dynamic motion capture trials. This can solve problems like skin movement artefact and camera occlusions so that the segment is tracked accurately.
When setting up a project, it is important to know what you want to output from Visual3D before you collect motion capture data. This video presents some principles to keep in mind before capturing mocap data.